Boekhouding en Administratie voor de ZZP'er in Alkmaar

Administratiekantoor-Alkmaar begeleidt de startende ZZP’er met extra (gratis) begeleiding, omdat een goede start zowel voor de ZZP’er als voor ons van grote waarde is.

Als u voor uzelf wilt starten hoe pakt u dit administratief aan? Administratiekantoor-Alkmaar helpt u op weg.

Stappenplan startende ZZP’er

  •  Inschrijving KvK

Ga als ZZP’er naar de Kamer van Koophandel en vraag hier een BTW-nummer aan. Ook is het belangrijk  een VAR-verklaring bij de Belastingdienst aan te vragen.

Bij al deze stappen helpt Administratiekantoor-Alkmaar u.

 

Stap 1 – Belastingdienst

Normaliter vraagt de KvK een BTW-nummer aan. Doet de KvK dit niet dan kunt u telefonisch of schriftelijk het formulier ‘Opgaaf gegevens startende onderneming’ aanvragen. Met dit formulier bepaalt de Belastingdienst welke belastingen u moet gaan betalen.

Stap 2 – VAR

Om te bepalen van welk dienstverband er sprake is kunt u een Verklaring Arbeidsrelatie opvragen bij de Belastingdienst. De aanvraag VAR  is geen verplichting.

 

Administratiekantoor gezocht?

Telefoon: 06 1393 6399

Email: info@administratiekantoor@alkmaar.nl